fotolijn

Zelfstandig
Verantwoordelijk
Organiseren

Explorers zijn meiden en jongens in de leeftijd van 15 t/m 19 jaar. Oud genoeg om zelf hun opkomsten te bedenken en te maken. Als ze daar hulp bij nodig hebben, kunnen ze bij hun begeleiders terecht. Ze kunnen dus doen en laten (bijna dan) waar ze zelf zin in hebben. Zoals graffiti kunst maken, GPS-lopen, nachtspel maken.

Natuurlijk gaan ook deze jongeren op kampen.
Af en toe gaan ze op weekendkamp wat elk keer weer een verrassing is wat we gaan doen. Omdat het door ze zelf word voor bereid.
Het scoutingseizoen sluiten we altijd af met een zomerkamp, dit doen we altijd met de scoutsspeltak. Het kamp is altijd in een thema wat als een rode draad door het kamp loopt. Van activiteiten tot aan het eten toe. De explo’s hebben dan zelf een dag waar ze activiteiten doen weer net iets verder gaan dan bij de scouts. Ze hebben ook de leeftijd om te stappen dus een avondje uit zit er vaak ook bij.

De speltak heeft een keer in de 2 weken opkomst op vrijdagavond van 19:00 tot 21:30 uur en daarna zitten we nog gezellig bij elkaar. Wil je ook een keertje komen kijken of dit wat voor jou is neem dan contact op met een van de leiding.

Babs de Haas      tel: 06 – 40 070 254