WIST JE DAT :
Scouting in Nederland
dé grootste jeugd- en jongerenorganisatie is

Onze scoutinggroep bestaat al meer dan 55 jaar in Lochem. We zijn dan wel gevestigd in Lochem, maar ook de jeugd uit de omliggende dorpen weten de weg naar ons te vinden.

Scouting staat voor uitdaging! Wat dachten jullie van kampvuur maken en hier op koken, een schommel maken met palen en touw, een weekendkamp en als klapper van het jaar een zomerkamp met altijd een spetterend thema.

Bij Scouting besteden kinderen en jongeren hun vrije tijd op een actieve en uitdagende manier. Het plezier met elkaar staat voorop en dat je dan via allemaal activiteiten en spelen met elkaar leert samen te werken en respect te hebben voor de ander. Kinderen en jongeren ontwikkelen zich dus bij Scouting op een natuurlijke manier tot zelfstandige mensen en krijgen de ruimte om te ontdekken en te leren. Vaak mogen de kinderen bij ons net iets meer dan ze thuis zouden mogen van hun ouders. Je zult versteld staan hoe in korte tijd kinderen hun grenzen verleggen..

Via deze website houden we je op de hoogte van alles wat er binnen onze Scoutinggroep gebeurt. Natuurlijk vind je hier ook alles over Scouting in het algemeen, de groep, hoe je een keertje kunt komen kijken en jeugdlid of vrijwilliger kunt worden.

De meest actuele activiteiten die we gedaan hebben kunnen jullie wekelijks terug kijken via onze eigen facebooksite.